Prints
Manoscritto: La Torre Pendente di Pisa. Leggenda
1890
60.00 €
D'Antrassi Scripta Operandi Studio Bibliografico
(Bologna, Italy)
The correct shipping costs are calculated once the shipping address is entered during order creation. One or more delivery methods are available at the Seller's own discretion: Standard, Express, Economy, In-store pick-up.
Bookshop shipping conditions:
For items priced over €300, it is possible to request an instalment plan from Maremagnum. Payment can be made with Carta del Docente, Carta della cultura giovani e del merito, Public Administration.
Delivery time is estimated according to the shipping time of the bookshop and the courier. In case of customs detention, delivery delays may occur. Any customs duties are charged to the recipient.
For more infoPayment methods
- PayPal
- Credit card
- Bank transfer
-
Find out how to use
your Carta del Docente -
Find out how to use
your Carta della cultura giovani e del merito
Details
Description
All'interno della lettera manoscritta è narrata la leggenda:
la Torre di Pisa venne edificata più di cento anni dopo la vittoria riportata sui saraceni nel 1063 quando i pisani decisero di costruire un campanile tanto alto in modo che il suono delle campane giungesse fino al "trono del cielo" e il risultato fu talmente bello che i pisani se ne rallegrarono e peccarono di superbia.
Scese un angelo e disse che Il Signore aveva benedetto l'opera che nel futuro sarebbe stata ammirata da molti forestieri anche provenienti da un mondo nuovo ma poichè era stato commesso peccato di gelosia e di orgoglio la Torre si sarebbe piegata ma sarebbe stata ferma e non sarebbe caduta.
Questa la ragione per cui la Torre di Pisa pende ma non viene giù
Lettera data 1890 e siglata L.E.M.