Rare and modern books
Ferri Edgarda
Giovanna la Pazza. Una regina ribelle nella Spagna dell'Inquisizione
Mondadori, 1996
6.00 €
Barbacane Libri
(Udine, Italy)
The correct shipping costs are calculated once the shipping address is entered during order creation. One or more delivery methods are available at the Seller's own discretion: Standard, Express, Economy, In-store pick-up.
Bookshop shipping conditions:
For items priced over €300, it is possible to request an instalment plan from Maremagnum. Payment can be made with Carta del Docente, Carta della cultura giovani e del merito, Public Administration.
Delivery time is estimated according to the shipping time of the bookshop and the courier. In case of customs detention, delivery delays may occur. Any customs duties are charged to the recipient.
For more infoPayment methods
- PayPal
- Credit card
- Bank transfer
-
Find out how to use
your Carta del Docente -
Find out how to use
your Carta della cultura giovani e del merito
Details
Description
Edgarda Ferri ricostruisce il profilo e le vicende di Giovanna, figlia di Ferdinando d'Aragona e di Isabella di Castiglia, madre degli imperatori Carlo V e Ferdinando I e di quattro regine, narrandoci, con un gusto per il dettaglio che ricorda le cronache cinquecentesche, le tappe dell'esistenza di una regina infelice. Al sorgere dei grandi stati nazionali dell'età moderna e sullo sfondo delle acerrime lotte tra le famiglie regnanti d'Europa, Giovanna la Pazza è l'appassionante biografia di una delle più misteriose figure femminili della storia, una donna coraggiosa e sfortunata che non accettò mai di sottomettersi al potere maschile.
(dal risvolto di copertina)