Rare and modern books
Pavese Cesare, Garufi Bianca
Fuoco grande
Einaudi, 1959
30.00 €
Barbacane Libri
(Udine, Italy)
The correct shipping costs are calculated once the shipping address is entered during order creation. One or more delivery methods are available at the Seller's own discretion: Standard, Express, Economy, In-store pick-up.
Bookshop shipping conditions:
For items priced over €300, it is possible to request an instalment plan from Maremagnum. Payment can be made with Carta del Docente, Carta della cultura giovani e del merito, Public Administration.
Delivery time is estimated according to the shipping time of the bookshop and the courier. In case of customs detention, delivery delays may occur. Any customs duties are charged to the recipient.
For more infoPayment methods
- PayPal
- Credit card
- Bank transfer
-
Find out how to use
your Carta del Docente -
Find out how to use
your Carta della cultura giovani e del merito
Details
Description
Nel romanzo, che procede a capitoli alterni, un capitolo scritto da Pavese e uno da me, Pavese seguiva la vicenda dal punto di vista dell'uomo, Giovanni; io facevo altrettanto dal punto di vista della donna, Silvia. All'undicesimo capito, il romanzo s'interrompe. Nella nostra prima intenzione, questo doveva essere solo l'inizio di una narrazione più vasta. Ma l'interruzione del racconto al culmine del viaggio di Silvia e Giovanni a Matera, quando il segreto di Silvia e della sua famiglia è svelato, fa sì che la carica emotiva e la tensione narrativa raggiunta in quel punto può permettere di considerare il romanzo non come una parte, ma come un'opera a in sé compiuta.
(dalla nota introduttiva di Bianca Garufi, pagg. 7-8)